fredag 2 maj 2008

Fjärilar i magen

Resan är vunnen för fem månader sedan, och jag har gått omkring med ett konstant pirr i magen och leende på läpparna när jag tänker på min förestående resa till Kapstaden i Sydafrika. Där kommer jag jobba på ett barnhem i stadsdelen Athlone med små barn mellan 0-4 år. Känslan är överväldigande då det är så nytt och annorlunda, och jag kan tänka mig att det kommer att bli mycket känslosamt, åt båda hållen, men det känns bara helt rätt.

Vem är det som ska åka då undrar ni? Jo, jag heter Karolina och är 28 år, jag bor i Nynäshamn med min sambo och 7-åriga dotter och jobbar som personlig assistent.

Först var det tänkt att jag skulle åka själv på denna resa - men sedan fick min blivande man Sean (ja, vi gifter oss om 18 dagar!) ett arbetserbjudande i samma stad ifrån sitt jobb. Lustigt - det måste vara ödet. Dock kommer han vara där ett år, och jag i två månader, fast jag och min dotter Julia hälsar på honom i sommar först, så får vi en känsla för livet där nere. Sedan kommer hon att bo hemma i Sverige hos sin pappa när jag är där nere. Det kan vara skönt att han finns där nere under dessa omvälvande veckor, för var skulle jag annars ta vägen för stöd när mina närmaste är på en annan kontinent?

Nåja, fjärilarna i magen kommer nog förvandlas till stora afrikanska elefanter vartefter veckorna går, det är ett tag kvar - 3 månader... men den som väntar på nå´t gott...

Inga kommentarer: