torsdag 5 juni 2008

Börjat lägga saker i resväskan / Started packing my suitcase

Jag vet att det är två månader tills jag åker till Afrika, och nästan tre månader tills mitt volontärprojekt börjar, men resväskan ligger där på golvet, och ett par saker har redan halkat i. Tror det har att göra med att vi precis packat upp ifrån förra resan, och det kändes så onödigt att ta bort den. Så vad behöver man i Sydafrika då? Just nu är det runt 18 grader där, Sean, min man, som åkte ner i fredags har berättat. Min första tanke är myggnät, men de måste de väl sälja där nere, och säkert billigare. Biljetten kom igår, vilket spännade ögonblick! Det började då gå upp för mig att jag ska jobba med barn och min fantasi tryter och jag är på jakt efter fler engelska ramsor och visor. ev. lekar man kan hitta på. Några förslag?

I know it´s two months until I go to Africa, and almost three months until my volunteering project starts, but the suitcase is ready on the floor, and a few things have already slipped into it. Think it has to do with the fact that we just came back from our last rip, and it felt so unnecessary to put it away. So what do one need in South Africa then? Right now it´s about 18 degrees Celsius there, Sean, my husband who went down last Friday told me. My first thought is mosquito nets, but guess they will be selling them down there, and at a better price. The ticket arrived yesterday, and it´s starting to get to me that I will be working with children, and I´m lacking imagination and I´m looking for more English nursery rhymes and songs, also games to do, does anybody have any suggestions?

Inga kommentarer: