onsdag 1 oktober 2008

Recovery / Aterhamtning

Nu har jag varit sjuk en vecka med elandig hosta, men idag kanns det mycket mycket battre. Var hos doktorn igar och fick medicin for luftvagsinflammation, och en utskrift av penicillin ifall att det skulle overga i infektion. En lakare i Sverige skulle nog aldrig skriva ut nagonting "ifall att". Bruce fran you2africa var snall nog att ga med mig dit. Det var uppskattat.
Langtar till barnhemmet jattemycket, saknar att halla sma bebisar i famnen och komma ut lite.
Just nu ar jag pa the waterfront och har handlat en present till min vaninna som fatt en liten bebis.
Saknar Julia sa himla mycket. Pratade med henne over telefon i forrigar, och hon grat efter mig, och det gjorde ont i hjartat, da jag inte kan vara dar och trosta henne. Jag sa att hon far tanka att over halva tiden redan har gatt, och att det inte ar sa langt kvar.

Sa ja, i morgon atergar jag till barnhemmet med nya krafter, och ska ladda upp fler bilder denna vecka darifran sa ni far se lite mer.


Now I have been ill for a week with a terrible cough, but today I feel very very much better. Was at the doctor's yesterday and got medicine for airwayinflammation, and a prescription for penicillin just in case it would turn into an infection. A doctor in Sweden would never prescribe something "just in case". Bruce from You2Africa walked me there, that was really kind of him, and much appreciated.
Missing the orphanage loads now, missing to hold little babies in my arms and get out a bit.
Right now I am at the waterfront and have been shopping a gift for my friend's new baby.
Missing Julia so very much. Talked to her over the phone day before yesterday, and she was crying for me, and that really hurt knowing I'm so far away to comfort her. I said she has to think about that over half the time already has past and it's not so far to go.

So tomorrow I return to the orphanage with new strength, and I will upload more pictures this week so you get to know a bit more of how it looks!

Inga kommentarer: