tisdag 14 oktober 2008

Tara

Vi har en ny liten bebisflicka pa barnhemmet som hittades tva dagar gammal i en soppase i en buske, hon ar helt underbar och har fatt namnet Tara. Det kanns jobbigt att tanka pa vad som kunnat handa, men som tur var hittade en kvinna som var ute och letade mat henne, hon sag en hand vifta till i busken. Det skrevs om henne i tidningen har ocksa.

Det ar sa mysigt att gosa med de sma, och jag kommer verkligen sakna att halla sma bebisar, och deras lukt.. alla vet ju hur underbart bebisar doftar. Som tur ar har jag min egen "bebis" hemma att gosa med, jag saknar Julia sa mycket, och nu raknar jag dagarna tills jag far krama henne igen.


We have a new little baby girl in the orphanage that was found two days old in a bin bag in a bush, she is lovely and was given the name Tara. It feels bad thinking about what could've happened, but luckily a woman searching for food found her, she saw a hand waving in the bush. It was written about her in the newspaper here as well.

It is so nice cuddling with the small babies, and I will really miss holding small babies, and their smell... everybody knows how nice babies smell. Luckily I have my own "baby" at home to cuddle with, I miss Julia so much, and now I am counting the days until I can cuddle her again.

2 kommentarer:

African Sunrise sa...

ooooh äntligen hittat nån som bloggar om sydafrika och kapstaden. jag var där genom you2africa i februari och mars. bästa tiden i mitt liv. försöker åka tillbaka i januari igen. får se om det blir möjligt. hälsa peter och avril och brandon en massa från Tania!!!
kommer läsa slaviskt till slutet. :)

//Tania

Karolina sa...

Hej, kul att du skrev, skriv garna till min emailadress om du vill; karolinak@hotmail.com
Har inte varit pa internetcafe pa lange, men nar jag kommer hem kan jag beratta mer om du vill.